Moms
När du handlar hos Gott utan Gluten ingår alltid moms i det angivna priset.
Frakt Sverige
Vi levererar genom DHL (Fraktnätverket)
Vi levererar till en servicepoint där du hämtar ut ditt paket.
Paketet ska hämtas inom 7 dagar.
Giltigt legitimation måste uppvisas (om ett ombud hämtar ut paketet måste ombudet kunna visa upp både köparens och sin egen legitimation).
Hitta din närmsta servicepoint här.
Vi skickar endast till servicepoint.
Fraktkostnaden är 69:- (gäller upp till max 20 kg).
Leveranstiden är normalt ca 2-5 arbetsdagar.
Vi gör alltid vårt bästa för att hålla leveranstiden och att ni ska få er leverans så fort som möjligt.
Frakt Danmark (gäller ej Färöarna och Grönland)
Vi levererar genom DHL eller UPS (Fraktnätverket)
Vi levererar till en servicepoint där du hämtar ut ditt paket.
Paketet ska hämtas inom 7 dagar.
Giltigt legitimation måste uppvisas (om ett ombud hämtar ut paketet måste ombudet kunna visa upp både köparens och sin egen legitimation).
Hitta din närmsta servicepoint här.
Vi skickar endast till servicepoint.
Frakt 125:- (SEK) (gäller upp till max 20 kg).
Leveranstiden är normalt ca 3-7 arbetsdagar.
Vi gör alltid vårt bästa för att hålla leveranstiden och att ni ska få er leverans så fort som möjligt.
Frakt Finland
(gäller ej Åland)
Vi levererar genom DHL eller UPS (Fraktnätverket)
Vi levererar till en servicepoint där du hämtar ut ditt paket.
Paketet ska hämtas inom 7 dagar.
Giltigt legitimation måste uppvisas (om ett ombud hämtar ut paketet måste ombudet kunna visa upp både köparens och sin egen legitimation).
Hitta din närmsta servicepoint här.
Vi skickar endast till servicepoint.
Frakt 125:- (SEK) (gäller upp till max 20 kg).
Leveranstiden är normalt ca 3-7 arbetsdagar.
Vi gör alltid vårt bästa för att hålla leveranstiden och att ni ska få er leverans så fort som möjligt.
Hämta själv
Ni har möjlighet att enligt överenskommelse hämta upp er beställning hos oss i Växjö.
Välj hämta i Växjö i kassan vid utcheckningen så blir beställningen fraktfri.
Har ni frågor om hämtning mejla oss via ann@gottutangluten.nu.
Betalning
Betalning sker via SVEA.
Leveransstatus
När vi har tagit emot din order får du automatiskt en orderbekräftelse av oss via e-post.
Om någon produkt tagit slut hör vi av oss via e-post/telefon för att se om vi kan skicka en ersättningsvara – i annat fall betalar vi tillbaka det belopp som varan betingar.
När ordern skickas får du ett e-postmeddelande med en länk med din leveransstatus, där du kan följa leveransen från vårt lager till din servicepoint.
Ångerrätt
Som kund på Gott utan Gluten har du rätt att frånträda köpeavtalet (utnyttja din ångerrätt) inom 14 dagar från den dag du har hämtat ut beställningen och detta måste d
Du som kund är dock själv ansvarig för att betala returfrakten då du vill utnyttja din ångerrätt.
Återbetalning för varan kommer att ske till dig senast 30 dagar från det att Gott Utan Gluten tagit emot den returnerade varan.
Observera att ej uthämtade paket ingår ej i ångerrätten, se nedan.
Reklamation vid skada/förlust/fel vara
Har paketet synliga skador vid uthämtningstillfället ska det returneras direkt (med andra ord ta inte emot det).
En synlig skada ska reklameras samma dag du hämtat ut ditt paket.
En dold skada ska reklameras inom 7 arbetsdagar.
Beskriv vad och varför du vill reklamera samt bifoga bilder.
Spara alltid alla produkter och emballage vid alla typer av reklamation.
Eventuellt behöver du inkomma med foton på godset/emballaget så dokumentera väl.
Om vi skickat fel vara (det vill sägas varan finns ej med i din order) eller missat en vara återbetalar vi den saknade varan.
Avgift vid ej uthämtat paket
Ej uthämtade paket omfattas ej av ångerrätten.
Varor som har köpts med kort datum ersätts ej.
Observera att vår frakt oftast är rabatterad så du blir ersättningsskyldig för hela returfrakten samt den rabatterade delen av vår fraktkostnad.